کاروبار کی دنیا میں نئی انقلابی تبدیلیوں کی وجہ سے جدید تنظیموں کی ضرورت ہے۔
مواصلات انسانی زندگی کا ایک لازمی پہلو ہے۔ مواصلات کے بغیر انسانی ترقی ناممکن ہے۔
ایسی زندگی میں جہاں مواصلات بہت اہم ہے، کاروبار کی دنیا میں یہ اور بھی اہم ہے۔ کارپوریٹ دنیا میں مواصلات ہی حقیقی کاروبار ہے۔ آج کے جدت اور مواصلات کے دور میں مواصلات کے بغیر کوئی بھی کاروبار کامیاب نہیں ہو سکتا۔
اسی لیے، کاروباری شعبے میں، کارپوریٹ کمیونیکیشن بہت اہم ہے۔ کارپوریٹ مواصلات دراصل کیا ہے، اور یہ اتنا اہم کیوں ہے؟ یہ ایسی چیز ہے جس کے بارے میں ہم آپ کو آگاہ کریں گے۔ اگرچہ دنیا بھر میں اس شعبے میں کافی کام ہو رہا ہے، لیکن پاکستان میں کارپوریٹ کمیونیکیشن کا جملہ اکثر استعمال نہیں ہوتا۔
کارپوریٹ کمیونیکیشن سے مراد وہ عمل ہے جس کے ذریعے کسی تنظیم کی اندرونی اور بیرونی کارروائیوں کو میڈیا کے ذریعے مناسب سامعین تک پہنچایا جاتا ہے۔ تنظیم کا پیغام اسٹیک ہولڈرز، ملازمین، میڈیا اور عام لوگوں تک پہنچایا جاتا ہے۔
تنظیم کا مقصد تمام اسٹیک ہولڈرز تک ایک ہی پیغام کو اس طریقے سے بھیجنا ہے جو جوابدہ، شفاف، معتبر اور اخلاقی ہو۔ کارپوریٹ کمیونیکیشن کاروباروں کو اپنے مقصد، وژن، اقدار اور مخصوص پیغام کو صحیح لوگوں تک پہنچانے کے قابل بناتی ہے۔
کارپوریٹ کمیونیکیشن کے کردار کو اس تناظر میں بھی سمجھا جا سکتا ہے کہ یہ ایک ایسا نظام ہے جو کسی بھی تنظیم اور اس کے اسٹیک ہولڈرز کے درمیان معاونت کا کام کرتا ہے۔ کسی بھی حکومت میں وزارت اطلاعات کی اتنی ہی اہمیت ہوتی ہے، جو عوام اور حکومت کے درمیان رابطہ قائم کرنے میں باہمی طور پر اہم کردار ادا کرتی ہے۔
مواصلات کو شامل کریں، کسی بھی تنظیم کے پاس اپنے صارفین سے بات چیت کرنے کے لیے مختلف ذرائع اور پلیٹ فارم استعمال کرنے کی سہولت ہوتی ہے۔ کارپوریٹ کمیونیکیشنز پبلک ریلیشنز، میڈیا ریلیشنز، پریس کانفرنسز، اور یہاں تک کہ نیوز کانفرنسز کے لیے بھی سرگرم ہے۔ کمپنی کی تشہیر کی کوشش کے لیے، تنظیم معلومات کا ایک شاندار ذریعہ ہے۔
اصطلاح “کارپوریٹ” لاطینی زبان سے آتی ہے۔ کارپوریٹ کا لفظی معنی “جسم” ہے، لیکن یہ دوسرے سیاق و سباق میں “جسم کی تشکیل” کو بھی ظاہر کرتا ہے۔ کارپوریٹ کمیونیکیشن کسی تنظیم کی تصویر کو پیش کرنے کے لیے الفاظ، متن، تصاویر اور تقریر کا استعمال کرتی ہے۔
کارپوریٹ کمیونیکیشنز ڈیپارٹمنٹ آف کمیونیکیشنز اور مواصلات کے تمام مراحل کی نگرانی کے انچارج ہیں۔ یہ بے قابو لوگوں کو کنٹرول کرنے اور ان سے بات چیت کرنے کا انچارج ہے۔ یہ اندرونی اور بیرونی صارفین کو معلومات فراہم کرتا ہے۔
کارپوریٹ مواصلات ایک فعال عمل ہے جو متعدد ٹولز اور حکمت عملیوں کو استعمال کرتا ہے۔
کارپوریٹ مواصلات کیوں اہم ہے؟
مواصلاتی ٹیکنالوجی کے بغیر جدید دنیا نامکمل ہو گی۔ ہمارا طرز زندگی، نیز جس طرح سے ہم ایک دوسرے کے ساتھ بات چیت کرتے ہیں اور جس طرح سے ہم ایک دوسرے کے ساتھ مشغول ہوتے ہیں، اسی طرح ہماری زندگیوں کی طرح تیزی سے اور اختراعی رفتار سے بدلی ہے۔ اس سے کوئی انکار نہیں کر سکتا کہ کارپوریٹ سیکٹر اس تبدیلی کا حصہ بن گیا ہے۔ تاہم، جب تبدیلی کو اپنانے اور نئی مہارتیں سیکھنے کی بات آتی ہے تو ہمارے پاس سست اور لاپرواہ ہونے کی تاریخ ہے۔
ایک تنظیم کے لیے ایک ہی وقت میں اعلیٰ سطح کا ہونا اور بات چیت کرنا ناممکن ہے۔ معروف صحافی اور مصنفہ ٹینا براؤن کہتی ہیں، “کارپوریٹ کمیونیکیشن ایک بہت ہی ہائی ٹیک آرٹ بن جائے گا، جیسا کہ سیاسی کمیونیکیشن امریکی صدر براک اوباما کے لیے اہم تھا۔”
کارپوریٹ کمیونیکیشن کنسلٹنٹ کا کردار:
کارپوریٹ کمیونیکیشن کنسلٹنٹس ایسے افراد ہوتے ہیں جو کارپوریٹ سیکٹر سے اچھی طرح واقف ہوتے ہیں اور میڈیا کی اہمیت کو سراہتے ہیں۔
وہ تمام میڈیا چینلز (پرنٹ، الیکٹرانک، اور ڈیجیٹل) سے واقف ہیں اور کمپنی کی تشہیر اور برانڈنگ کو بہتر بنانے میں مدد کر سکتے ہیں۔ فرم ان افراد کو ان کی پیشہ ورانہ صلاحیتوں کو بروئے کار لاتے ہوئے کسی مخصوص پروجیکٹ یا سرگرمی کے لیے بطور مشیر بھرتی کرتی ہے۔ اس سلسلے میں فری لانسرز، یوٹیوبرز، بلاگرز اور بلاگرز اور سماجی اثر و رسوخ رکھنے والے بھی مددگار ثابت ہوسکتے ہیں، لیکن ایک بہت اہم اور بنیادی سوال یہ پیدا ہوتا ہے کہ فری لانسر کی اپنی برانڈنگ اور سوشل امیج تنظیم کے کارپوریٹ امیج سے میل کھاتی ہے۔ یہ، بلا شبہ، سب سے بنیادی سوال ہے جو مارکیٹنگ ٹیم پوچھتی ہے۔ مارٹن لینوسٹنگ نے اپنی کتاب بائیولوجی میں لکھا ہے کہ آج کل صارفین آپ سے حقیقی کہانیاں سننا چاہتے ہیں، نہ کہ فونز اور معروف ماڈلز سے۔
کارپوریٹ کمیونیکیشن کنسلٹنٹ اس بات کو یقینی بناتا ہے کہ وہ کمپنی کے وژن، مقصد اور کارپوریٹ کو اچھی طرح سمجھتا ہے اور اس کی مدد کرتا ہے کہ وہ حقیقی کہانی سے بہتر اس کی تصویر کو بہتر بنائے۔ تنظیم کی نمائندگی کرتے ہوئے، کارپوریٹ کمیونیکیشن کنسلٹنٹس تنظیم کی حقیقی تصویر اور معیار کو برقرار رکھنے کے لیے جوابدہ ہوتے ہیں۔ کارپوریٹ کمیونیکیشنز کنسلٹنٹس اپنے محکمہ کے ساتھ تمام مواصلاتی انتظامات کی منصوبہ بندی، تنظیم، رہنمائی اور کنٹرول پر بھی کام کرتے ہیں۔
کارپوریٹ مواصلات کا مستقبل
وہ گروہ یقیناً مستقبل کو محفوظ بنانا چاہتے ہیں۔ چونکہ وہ چیزوں کو عملی جامہ پہناتے ہیں جس طرح سے ہم انہیں دیکھتے ہیں، انہیں اپنے کارپوریٹ مواصلات کو مضبوط، بروقت، سماجی طور پر ہم آہنگ، اور تازہ ترین بنانے کی ضرورت ہے۔
کارپوریٹ کمیونیکیشن کو یونیورسٹی اور کالج کی سطح کے ساتھ ساتھ ایم بی اے، بی بی اے، اور ماس کمیونیکیشن پروگرامرز میں سوشل سائنس کے مضمون کے طور پر پڑھایا جانا چاہیے۔ یہ ایک ایسا مضمون ہے جس کی ہماری کاروباری برادری کو سخت ضرورت ہے۔ خاص طور پر ان افراد کے لیے جو کارپوریٹ سیکٹر سے واقف ہیں۔
کارپوریٹ سیکٹر کو مضبوط اور موثر مواصلات کی ضرورت کیوں ہے؟
کارپوریٹ کمیونیکیشن، جیکسن کے مطابق، “منصوبہ بندی کے مطابق مطلوبہ اہداف حاصل کرنے کے لیے ایک فرم کی طرف سے کی جانے والی پوری سرگرمی ہے۔”
مؤثر اور متحرک کارپوریٹ مواصلات کے لیے درج ذیل نکات پر خصوصی توجہ دی جانی چاہیے۔
سادہ: تنظیم کا پیغام واضح اور سمجھنے میں آسان ہونا چاہیے۔
خلاصہ: تنظیم کا پیغام جتنا جامع ہوگا، اتنا ہی موثر ہوگا۔
واضح: تنظیم کے لیے بہت واضح اور غیر مبہم پیغام کا ہونا ضروری ہے۔ مبہم، معنی خیز جملوں سے گریز کرنا چاہیے۔
درست: کسی بھی تنظیم کے لیے یہ یقینی بنانا ضروری ہے کہ اس کا پیغام درست ہے۔ لوگوں کو ہمیشہ صحیح پیغام دیا جانا چاہیے، جس میں سماجی، اخلاقی اور نفسیاتی عوامل کو مدنظر رکھا جائے۔
مکمل: چونکہ نامکمل اور غلط معلومات بہت زیادہ نقصان دہ ہو سکتی ہیں، اس لیے تنظیم کو اس بات کو یقینی بنانا چاہیے کہ اس کا پیغام اور مقصد واضح طور پر بتایا جائے۔
استقامت: یہ کسی بھی ادارے کے لیے فائدہ مند نہیں ہے کہ وہ اپنی بات چیت کو مسلسل جاری نہ رکھ سکے۔ مستقل اور بروقت پیغام تک رسائی ہی موثر پیغام کی واحد ضمانت ہے۔
مکمل رائے: رائے کے بغیر، کوئی بھی کامیاب ادارہ مواصلات کو مکمل نہیں سمجھتا۔ اس لیے ہمیشہ اپنے اسٹیک ہولڈرز سے مکمل فیڈ بیک حاصل کریں کہ آپ کا پیغام ان تک کہاں تک پہنچ رہا ہے۔
مکمل منصوبہ بندی: کاروبار کی منصوبہ بندی کے بغیر نامکمل۔ کارپوریٹ مواصلات منصوبہ بندی کے بغیر کام نہیں کر سکتا۔
آج کے جدید اور ڈیجیٹل دور میں، کارپوریٹ کمیونیکیشن کس طرح کاروبار، کمپنیوں اور تنظیموں کی مدد کر سکتی ہے؟
سوال بہت اہم ہے۔ درحقیقت یہ کارپوریٹ کمیونیکیشن کی روح ہے جو آج کسی بھی تنظیم کو ترقی کی نئی بلندیوں تک لے جاتی ہے۔ ہم سے اکثر پوچھا جاتا ہے کہ ہمیں اپنی بات چیت کی مہارت کو بہتر بنانے کی ضرورت کیوں ہے۔ اگر کوئی ویب سائٹ باقی انٹرنیٹ کے ساتھ صرف “مل جائے” تو اس کا کیا فائدہ؟ یہ صرف ان لوگوں کے لیے کام کرتا ہے جو کوشش کرتے ہیں۔ آج کی دنیا میں کسی تنظیم کے کارپوریٹ امیج کا سچا اور واضح ہونا بہت ضروری ہے۔ اب آپ کسی ایک شہر تک محدود نہیں رہے۔ آپ گلوبل ولیج کے ممبر ہیں۔
اس لیے آپکو اپنی تصویر کو بین الاقوامی معیار کے مطابق رکھنا ہوگا، مقامی نہیں۔ آج آپ سماجی مسائل اور رجحانات پر گہری نظر رکھے بغیر ترقی نہیں کر سکتے۔ آپ اپنے کارپوریٹ مواصلات کو بہتر بنا کر اپنے کاروبار کو نئی بلندیوں تک لے جا سکتے ہیں۔
تیزی سے بدلتی ہوئی دنیا کا گہوارہ اور پھیلتے ہوئے میڈیا نے کارپوریٹ کمیونیکیشن کو جنم دیا ہے۔ انٹرنیٹ کی ترقی سے پہلے ریاستہائے متحدہ اور برطانیہ میں تعلقات عامہ کی شکل میں کارپوریٹ مواصلات ہوا تھا۔ کارپوریٹ کمیونیکیشن کے مختلف ماڈلز اور پہلو 1950 کی دہائی کے بعد سے سامنے آنا شروع ہوئے۔ تاہم، جیسے جیسے وقت اور حالات بدلے ہیں، اسی طرح کارپوریٹ مواصلات کی ساخت، حکمت عملی اور کردار بھی بدل گیا ہے۔ کارپوریٹ کمیونیکیشن کے نئے موضوعات میں کارپوریٹ امیج، حکمت عملی، ڈھانچہ اور سیاسی اور اقتصادی چیلنجز شامل ہیں۔ سماجی اور معاشی تبدیلیوں کے پیش نظر یہ ایک ایسا شعبہ ہے جہاں قابل قدر کام کیا جا سکتا ہے۔
کورونا کے بعد کارپوریٹ مواصلات
کرونا نے بلاشبہ تمام اداروں کی زندگی مشکل بنا دی ہے۔ خاص طور پر ان کمپنیوں کے لیے جو مواصلات سے نمٹتی ہیں۔
وقت کی نئی حقیقتوں کو سمجھنا اور اپنی پالیسی کو نئے رجحانات، نئے چیلنجز اور نئے چیلنجز جیسے که آن لائن، ویب سیمینارز، ورچوئل کانفرنس، اور گھر سے کام کرنے سے کارپوریٹ کمیونیکیشن کے بہت سے مواقع پیدا ہوئے ہیں جہاں بہت سے مسائل ہیں اور پیدا ہوئے ہیں۔ کارپوریٹ مواصلات کے بہت سے مواقع جہاں بہت سے مسائل ہیں۔ لرننگ مینجمنٹ سسٹم کا تعلق بہت سے کاروباروں نے تربیت اور ترقی (LMS) کے شعبوں سے کیا ہے۔ اب ہر اسٹیک ہولڈر کو تنظیم کی مکمل تربیت تک رسائی حاصل ہے۔ تاہم، یہ یاد رکھنا ضروری ہے کہ مواصلات ایک فن ہے جس میں ہر انسان کو ہدایات کی ضرورت ہوتی ہے۔
مواصلات کے مختلف حصے ہیں، خاص طور پر جب اسے ریکارڈ کیا جاتا ہے اور دوسرے انسانوں تک پہنچایا جاتا ہے۔ ہر تنظیم کو اپنے تمام اسٹیک ہولڈرز کی تربیت اور تعلیم کے لیے خاص انتظامات کرنا چاہیے۔ یہ تنظیم کے وقار اور معیار کا معاملہ ہے۔ ہم اس کام پر اتنی توجہ نہیں دیتے جتنی کہ ضرورت ہے۔ کسی بھی تنظیم کی عمارت، فرنیچر اور مصنوعات کے لیے بہتر اور بہتر مواصلات کا ہونا زیادہ ضروری ہے۔
بدقسمتی سے، ہمارے ملک میں، ابلاغ انگریزی میں ایک اچھی پریس ریلیز اور پیغام تک محدود ہے، لیکن تنظیم اس حقیقت کو نظر انداز کرتی ہے کہ اس کے ملازمین کی اکثریت انگریزی بولنے یا سمجھنے سے قاصر ہے۔
یہ ایک ایسا علاقہ ہے جہاں ہمیں پوری توجہ دینی چاہیے۔ پاکستان میں ہر شعبے میں بہت اچھا، شاندار اور حیرت انگیز کام ہو رہا ہے۔ بہتری کا موقع ہے، لیکن ہماری برانڈنگ اور امیج ہی اصل مسائل ہیں۔
اگرچہ ہماری تنظیم اور اس سے وابستہ افراد اسے سنجیدگی سے نہیں لیتے، لیکن اب یہ ایک حقیقت ہے۔ ہم دنیا سے بہت پیچھے رہ جائیں گے اگر ہم اپنے نام، کام اور قیمت کو صحیح طریقے سے برانڈ نہیں کریں گے۔ جب ہمارے پاس تمام سہولیات، صلاحیتیں، امکانات اور وسائل موجود ہیں تو ہم کیوں پیچھے رہ جائیں؟ ان سے بھرپور فائدہ اٹھائیں اور اپنی کارپوریٹ امیج کو فروغ دیں۔ مواصلات کو بہتر بنانے کے ساتھ ساتھ۔ اپنا، اپنی کمپنی اور ملک کا نام روشن کریں۔
لبرٹی یونیورسٹی کی سوسن لیز نے اپنے مضمون “اکیسویں صدی میں کارپوریٹ کمیونیکیشن” میں نوٹ کیا، “جدت، ٹیکنالوجی اور پیسے نے مقامی اور عالمی کاروباری شعبے میں مسابقت کو بڑھایا ہے۔” غیر ملکی مارکیٹوں کو چیلنج کرنے میں آپ کے پیغام کے فریم ورک کے بارے میں فکر مند۔ اکیسویں صدی کی کارپوریٹ دنیا متحرک تنظیموں کے لیے ترس رہی ہے۔
معمول کے تصورات کے ساتھ ساتھ، نئے امکانات دریافت کریں۔ انٹیگرل بزنس آپریشنز اچھی کمپنیاں کرتی ہیں۔ آپ کی کمپنی کو نئی بلندیوں تک پہنچنے میں مدد کرنے کے لیے سماجی، ثقافتی شناخت، اور تصویر سبھی کو اسٹریٹجک کمیونیکیشن فریم ورک کے اندر حل کیا جا سکتا ہے۔ ذہن میں رکھیں کہ انسانی برانڈ کی مارکیٹنگ، پروموشن اور پیغام رسانی کے بہترین ذرائع کو مستقبل میں برانڈز کے طور پر تسلیم کیا جائے گا۔ یہ جستجو پوری دنیا کے لیے شروع ہو چکی ہے۔ آپ بھی اس مہم جوئی پر آگے بڑھ سکتے ہیں اور ترقی کی نئی سطحیں حاصل کر سکتے ہیں۔
More blogs to read